-18Cadde
Arkadaşlar Forumumuz Yeni Kurulmuştur Yakında Tam Olarak Oturacaktır !!! K.Bakmayın LütVen
-18Cadde
Arkadaşlar Forumumuz Yeni Kurulmuştur Yakında Tam Olarak Oturacaktır !!! K.Bakmayın LütVen
-18Cadde
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

-18Cadde

Ehliyetsiz,Yaşı Tutmayan Ve Araba Kullanan Gençlik! Bu Site TuningCadde.com'un -18 Sitesidir ...
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Aküler Hakkında Temel Bilgiler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Trane46
KURUCU
KURUCU
Trane46


Ruh Hali : 5
Burç : Boğa
Mesaj Sayısı : 141
Rep : 0
Yaş : 31
Nerden : Talatpaşa City
Reklam : Reklam

Aküler Hakkında Temel Bilgiler Empty
MesajKonu: Aküler Hakkında Temel Bilgiler   Aküler Hakkında Temel Bilgiler Icon_minitimeSalı Ekim 27, 2009 8:19 pm

1- ŞARJ: Aküye, bir DC güç
kaynağından akım verme işlemine şarj denir ve akü bu işlemle enerji
depolar. Bir akü şarj oldukça göz elemanlarında aşağıdaki değişimler
olur.
a) Pozitif plakalar kurşun sülfattan kurşun peroksite dönüşür.
b) Negatif plakalar kurşun sülfattan, sünger kurşuna dönüşür.
c) Pozitif ve negatif plakalardaki sülfatlar elektrolite geçtiği için elektrolit yoğunluğu yükselir.
d) Şarj boyunca akü voltajı artar.
e) Şarj boyunca elektrolitte gazlanma oluşur.

2- DEŞARJ: Akünün bir alıcıya akım vermesi işlemine deşarj denir. Bir akü akım verirken elemanlarında şu değişimler olur.
a) Pozitif plakalar, kurşun peroksitten, kurşun sulfata dönüşür.
b) Negatif plakalar, sünger kurşundan, kurşun sulfata dönüşür.
c) Elektrolitteki sülfat, plakalara gittiğinden elektrolitin yoğunluğu azalır.
d) Akü voltajı deşarj boyunca düşer.

3-
VOLTAJ: Bir akü hücresinin ( + ) ve ( - ) kutupları arasında ölçülen
potansiyel farkıdır. Bu voltajın değeri akünün şarj seviyesine bağlı
olarak değişir. Sözü edilen voltaj değerlerinin ba*zıları özel
sözcüklerle ifade edilir.


4- İÇ DİRENÇ: Bir akü hücresinin
içinde, akım yolunda bulunan plaka, seperatör ve elektro*lit gibi
elemanların toplam direncidir.


5- SELF DEŞARJ: Servis dışı
durumdaki bir akünün kendi kendine deşarj olmasıdır. Sebebi,
elektrolitin, plakalara temas ettiği noktalarda, suyun, oksijen ve
hidrojene ayrışmasıdır.
Self Deşarj Miktarı: Kendi kendine oluşan deşarjın değeri iki etkene bağlıdır.
1-Elektrolit sıcaklığı arttıkça fazlalaşır.
2- Kurşun plaka içindeki antimuan oranı arttıkça artar.


6-YOĞUNLUK:
Elektrolit; sülfürik asit saf su karışımı bir sıvıdır. Belli miktardaki
elektrolitin içinde, saf su miktarına göre sülfürik asit miktarı ne
kadar çoksa, o elektrolitin yoğunluğu o kadar çok demektir. Diğer bir
ifadeyle yoğunluğu belli, bir elektrolitin içine, sülfürik asit ilave
edilirse, yoğunluğu fazlalaşır, buna karşın saf su ilave edilirse
yoğunluğu azalır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://18-cadde.yetkin-forum.com
 
Aküler Hakkında Temel Bilgiler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Egzozlar Hakkında !
» Triger kayışı hakkında bilgi
» Chip Tuning Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
-18Cadde :: Otomobil - Modifiye :: Modifiye Parçaları-
Buraya geçin: