ABS FREN SİSTEMİ =
ABS'li frenlerin en kısa durma mesafesini sağlayabilmesi için frene ilk andan itibaren tam güçle basılması gerekmektedir.
ABS'li
frende fren pedalı titreme yaptığı zaman asla ayak frenden
çekilmemelidir. Bu gayet normaldir, sistemin düzgün bir şekilde
çalıştığını gösterir. Tam güçle yapılan frenlerde fren pedalına ne
kadar çok kuvvet uygularsanız aracın durma mesafesi de daha kısa olur.
İnsana biraz garip geliyor, ama demek ki fren mesafesi bir yerde de
bacak kasına bakıyor ) Bu olay belki çok küçük bir oranda etkiliyor
duruş mesafesini, ama etkiliyor. Hatta panik frenlerde maksimum fren
basıncını otomatik şekilde verecek sistemler bile geliştirilmiş.
Örneğin Mercedes'in CLK 320 modelinde bu sistem var. (Zaten 37m'lik
fren mesafesiyle de kendini belli ediyor)
Emergency Braking
Assistant (Acil fren yardımcısı) olarak adlandırılan bu sistemin bir
açıklamasını da aşağıdaki resimde görebilirsiniz.
Not: Frene
basıldığı anda debriyaja da basılmalı (her iki pedala birden tam güçle
basılmalı). bu yapılmadığı zaman fren gücünün büyük bir bölümü motoru
yavaşlatmak için kullanılacak ve boşa gidecektir. ayrıca frenle
birlikte debriyaja basılmadığında motor stop edeceğinden ikinci bir
manevra için otomobil hareket ettirilemez. ayrıca tek tarafı kaygan
yolda ve virajlarda ABS'li otomobillerde tam güçle fren
yapılabilir.(fakat bu kaygan yollarda ve virajlarda hızlı otomobil
kullanmak anlamına gelmez.)