-18Cadde
Arkadaşlar Forumumuz Yeni Kurulmuştur Yakında Tam Olarak Oturacaktır !!! K.Bakmayın LütVen
-18Cadde
Arkadaşlar Forumumuz Yeni Kurulmuştur Yakında Tam Olarak Oturacaktır !!! K.Bakmayın LütVen
-18Cadde
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

-18Cadde

Ehliyetsiz,Yaşı Tutmayan Ve Araba Kullanan Gençlik! Bu Site TuningCadde.com'un -18 Sitesidir ...
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Trane46
KURUCU
KURUCU
Trane46


Ruh Hali : 5
Burç : Boğa
Mesaj Sayısı : 141
Rep : 0
Yaş : 31
Nerden : Talatpaşa City
Reklam : Reklam

Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS Empty
MesajKonu: Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS   Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS Icon_minitimeSalı Ekim 27, 2009 8:27 pm

Açılımı Nitrous Oxide olan NOS uygulaması, güç arttırmanın en etkili
yollarından bir tanesidir. İçten yanmalı bir motorun gücü, dışarıdan
aldığı oksijeni, püskürttüğü yakıtla ne kadar şiddetle patlatabildiğine
bağlıdır. Motor modifiyesinin genel amacı motora giren hava (oksijen)
benzin karışımını arttırmak ve bu suretle içerdeki patlamayı
şiddetlendirmektir.

Yani, sistemdeki iki ana değişken, yakıt ve
oksijendir. Yakıtın depolanması ve aktarılması nispeten kolaydır. Fakat
alınan hava miktarının arttırılması ek çalışmalar gerektirmektedir ve
genellikle modifiyenin konusunu bu oluşturmaktadır.

İçeri giren
havadaki moleküllerin yoğun olması en önemli faktördür. Soğuk hava
sıcak havadan çok daha yoğundur. İçeri giren hava ne kadar yoğun olursa
içerdeki patlama o derece şiddetli, üretilen güç ve tork da o derece
yüksek olur. Otomobillerin soğuk havada daha iyi performans
göstermelerinin ve hava filtrelerinin soğuk hava alacak şekilde monte
edilmesinin sebebi de budur.

NOS yani nitrojen ve oksijen
karışımı, yakılacak olan oksijen miktarını ve patlamanın şiddetini iki
şekilde arttırır. Bunlardan birincisi ve en önemlisi, her 2 nitrojen
atomu ile birleşik 1 oksijen atomu şeklinde yanma odasına giren nitrous
oxide’nin, içerdeki yüksek ısıda nitrojen ve oksijen ayrışmasıdır.

Bu
durumda serbest kalan oksijen, dışarıdan alınan havaya ek olarak daha
fazla benzinin yakılmasına ve patlama şiddetinin artmasına imkan tanır.

İkinci
faktör ise, sıvı olarak tüpte yaklaşık 1000 PSI basınç altında tutulan
nitrous oxide, emme manifolduna doğru ilk serbest kaldığı anda basınç
farkından dolayı gaza dönüşür. Bu değişim, ısı emerek, içerdeki
sıcaklığın çok ciddi oranda düşmesini sağlar. Isının düşmesi, elbette
daha yoğunlaşan oksijen molekülleri anlamına gelmektedir. Bu da
içerdeki patlamayı kuvvetlendirecek ikinci etkendir.

Bu sayede
NOS, motor gücünü diğer modifikasyonlardan çok daha hızlı, çok daha
basit ve çok daha büyük bir şekilde arttırır. Üstelik fiyatı da oldukça
makuldür. Ancak nitrous oxide tarafından üretilen bu büyük güç, buna
göre üretilmemiş olan aksamlar üzerinde yıpranmaya neden olabilir.
Buna, piston ve piston yataklarından tutun da aktarma organlarına ve
yürüyen aksama kadar çok çeşitli örnekler verilebilir.

Sağladığı
büyük güce karşılık, NOS’un kullanımı sınırlı süreler içindir.
Cockpitteki switchlerle sürücü tarafından kontrol edilebilen NOS tüpü,
en fazla 30 saniye aralıksız olarak açık tutulabilmekte ve drag
yarışları veya benzeri ani kalkışlarda ve ani hızlanmalarda
kullanılmaktadır.

NOS’un DRY ve WET olarak adlandırılan iki değişik tipi bulunmaktadır.

DRY
NOS’ta sistem, gazı ve hava filtresinden içeri giren havayı yakmak için
mevcut enjeksiyon sistemini kullanmaktadır. Elbette çoğunlukla bu
durumda enjektörlerin büyütülmesi ve elektronik kontrol ünitesinin
modifiye edilmesi söz konusu olmaktadır.

WET yani ıslak NOS
tabir edilen modellerde, emme manifolduna giden gazı ve hava
filtresinden gelen havayı içerde yakabilmek için yakıt takviyesi
bulunmaktadır. Wet yani ıslak olarak tabir edilen yer aslında emme
manifoldudur. Wet sistem, mevcut enjeksiyon sistemini modifiye etmek
yerine, NOS sisteminin fazladan gerektirdiği yakıtı adeta kendi yanında
getirmesi anlamına gelir. NOS tüpü kapalı iken otomobil standart
enjeksiyon sisteminin sağladığı yakıt ile çalışmaktadır. NOS yüklemesi
yapıldığı ve gaza basıldığı anda tüpten gelen ek yakıt da devreye
girerek emme manifolduna püskürtülür ve kuru sistemde sadece hava ve
gaz aktaran emme manifoldu, wet çalışan bu sistemde hem hava ve gaz hem
de sıvı yakıt aktaracaktır.

Tabii ki her iki sistemin de kendine
özgü avantaj ve dezavantajları vardır. Dry sistem fazladan bağlantılar
ve tüpte yakıt depolamayı gerektirmemesi açısından avantajlıdır ancak
her silindire giden nitrous, benzin ve hava miktarının aynı olamaması
gibi bir dezavantajı vardır.

Wet sistemde her silindire tam
tamına gerekli oranlarda benzin ve nos karışımı gönderme imkanı vardır.
Fakat bu sistemin dezavantajı da hava ve yakıt aktarmasıdır. Emme
manifoldu hava, nitro ve benzin karışımını aktarmak zorunda
kalmaktadır. Sadece hava aktarmak için dizayn edilmiş olan bu aksam,
hava benzin karışımını aktarmakta çok da etkili değildir. Ayrıca
tüpteki benzin azaldıkça, gönderilen benzinin basıncıda azalmakta ve
sonlara doğru performansta kayıplar olmaktadır.

NOS TİPLERİ

NOS
sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır. Spray bar plate sistemleri;
karbüratör ve manifold arasında bir ara plate ile kullanılan Powershot
(güçlü atış), Cheater (aldatıcı), Big shot (büyük atış) gibi. Bu plaka,
built-in olan spray barlarının içinden emme manifold kanallarına nitro
ve ilave yakıt verir. Çoğu yakıt enjeksiyon motorları ve Top Shot gibi
olan sistemler için olan nitro sistemleri, plate sistem teknolojisinin
değişik şekilleridir. Plate sistemleri 50 ya da extra 400 beygir gücü
verebilir. Çoğu plate sistemleri ayar yapılabilen beygir gücü kazanımı
ve sistem ayarı için çıkarılabilen nitro ve yakıt jet özelliklerine
sahiptir. Plate sistemleri cadde ve çoğu yarış sınıflarında kullanılır.
Diğer
taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın
olan herbir emiş yolu’na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel
dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır. Bu sistemler,
herbir silindire aynı miktarda verirken bolca nitro ve yakıt akıtır.
Multiple stage direct port sistemleri, bazı profesyonel yarış
motorlarında 1000 ekstra beygire kadar artış yapmıştır. Bütün NOS
direkt Port sistemlerin özelliği beygir ayarlamaları ve sistem tuningi
(ince ayar) için değiştirilebilen nitro ve yakıt jetleridir. Direkt
port sistemleri aşağı yukarı hertürlü motorlarda hem cadde hem de yarış
uygulamalarında kullanılır.Yakıt enjeksiyonu için olan bazı nitro
sistemleri Direkt Port teknolojisinin değişik bir ifadesidir.
Benzin
enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt
enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır. Kuru
manifold stili nitro sistemleri nitro’yu hava akımı içine olacak
şekilde yukarı doğru enjekte ederken ilave yakıt, motorun kendi yakıt
enjeksiyon memelerince verilir.

HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR?

TÜM
BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA, 4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA, ARACIN
GÜCÜNE VE MOTOR HACMİNE GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER UYGULANABİLİR.
ANA PRENSİP OLARAK STANDART MOTORLAR 4 Silindirli motorlar 60-100 Hp. 6
Silindirli Motorlar 75-125 Hp. 8 Silindirli (Small Block) Motorlar
125-150 Hp. 8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp. EKSTRA GÜÇ
ARTIŞINI RAHATLIKLA TOLERE EDERLER. BU DEĞERLERİN ÜSTÜNE ÇIKILDIĞINDA,
İSTENEN GÜCE GÖRE DEĞİŞEN FORGED PİSTON, ÇELİK FORGED PİSTON KOLU VE
DAHA İLERİ SAFHALARINDA ÇELİK FORGED KRANK GEREKSİNİMİ VARDIR.
APLİKASYONUN GENELDE SAĞLIKLI ÇALIŞAN BİR MOTORA YAPILMASI UYGUNDUR
YANİ YAĞ YAKAN VEYA ÇOK FAZLA REKTEFİYE EDİLMİŞ MOTORA UYGULANMASI
TAVSİYE EDİLMEMEKTEDİR. BİR ÖRNEK VERİRSEK SU’YUN İNSANA BİR ZARARI
YOKTUR. FAKAT 5 DAMACANA SU İÇİLİRSE ZARARI KAÇINILMAZDIR. NOS SİSTEMİ
DE AYNEN BU ÖRNEKDEKİ GİBİ UZMAN KİŞİLER TARAFINDAN MONTE EDİLİRSE VE
MOTORUN KAPASİTESİNE GÖRE SEÇİLİRSE HİÇ BİR ZARARI YOKTUR.

GÜÇ NASIL ELDE EDİLİR? KULLANIM ŞEKLİ NEDİR?

NOS
KİTİNİN ARACA MONTAJINI MÜTEAKKİP, ELİNİZİN ALTINDA 3 EMNİYET ŞALTERİ
VARDIR. BİRİNCİSİ TÜP VANASI, İKİNCİSİ SOLENOİDLERE ELEKTRİK VEREN
HAZIR ŞALTERİ, ÜÇÜNCÜSÜ ATIŞ ŞALTERİDİR. TÜP AÇIK İKEN HAZIR ŞALTERİ
AÇILIR VE 1500-2000 DEVİR VEYA ÜSTÜNDE SEYREDEN BİR ARAÇTA GAZ
PEDALININ ALTINDA VEYA KOLAYCA ULAŞILABİLECEK (ÖRNEĞİN VİTES TOPUZU,
DİREKSİYON) ATIŞ ŞALTERİNE BASTIĞINIZ SÜRECE MOTORA NOS VE EKSTRA
BENZİN VERİR. GENELDE TÜP BİTENE KADAR BASILABİLİR. FAKAT SAĞLIKLI
OLMASI BAKIMINDAN YETKİLİLER 15-20 SANİYEYİ YETERLİ BULUYORLAR. ÇÜNKİ
BU YARIŞ MODUNDA ÜRETİLMİŞ BİR SİSTEM OLDUĞU İÇİN, YARIŞLARIN DA EN
FAZLA 16-17 SANİYE (0-400 MT.) OLACAĞINDAN FAZLASI GEREKSİZ
BULUNMAKTADIR.

TÜP NEKADAR DAYANIR?

TÜPÜMÜZ 15-20
SANİYELİK ATIŞLARLA, 10 OZ’ LUK MİNİK TÜP İLE 4-5 ATIŞ 2 LBS’ LİK TÜP
İLE 10-15 ATIŞ 10 LBS’ LİK TÜP İLE 20-30 ATIŞ TABİİ BU KULLANILAN KİTE
VE MOTORUN HACMİNE GÖREDİR. 10 OZ’ LUK TÜP 50 HP. 2 LBS’ LİK TÜP 60-75
HP. 10 LBS’ LİK TÜP 100-150 HP.ARTI GÜÇ ARTIŞI VERECEK ŞEKİLDE ÖRNEK
GÖSTERİLMİŞTİR. TÜP BİTTİĞİNDE TÜRKİYE’ DEKİ TEK REFİLL (DOLUM)
İSTASYONU RPM’ DE VEYA SANAYİ GAZI DOLUM TESİSLERİNDE KOLAYCA
DOLDURULABİLİR.

İLAVE HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK VARMI VEYA YAPILMASI GEREKLİMİDİR?

NOS
İÇİN HERHANGİ BİR MODİFİKASYONA GEREK YOKTUR. STANDART HER TÜRLÜ MOTORA
KOLAYCA UYGULANIR. ENJEKSİYONLU ARAÇLARDA BASINÇ REGULATÖRÜ NOS DEVREYE
GİRDİĞİNDE BY PASS EDİLEREK BENZİN YETİŞTİRMEME GİBİ SORUNLARLA
KARŞILAŞILMAZ. KARBURETORLÜ ARAÇLARDA İSE NOS SİSTEMİNİN 10 PSİ’ DAN
AŞAĞI OLMAMASI BASINÇ REGULATÖRÜ VEYA EKSTRA BİR BENZİN POMPASI İLE
SAĞLANIR. MOTORA YAPILMIŞ OLAN MODİFİKASYONLAR VAR İSE NOS HERZAMAN
ARTI GÜÇ VERECEĞİNDEN FAYDASI VARDIR. (EGZANTRİK MİLLERİ, AÇIK HAVA
FİLİTRELERİ, CHİP VE ATEŞLEME SİSTEMLERİ GİBİ) DEVİR KESİCİ BULUNAN
ARAÇLARDA DEVİR, KESİCİ DEVREYE GİRMEDEN ATEŞLEME YAPILMASI UYGUNDUR.

MOTORA BİR ZARAR VERİR Mİ?

TAVSİYE
EDİLEN KİTLER MOTORA HERHANGİ BİR ZARAR VERMEZ. (NOS MEMELERİNİN
KAPASİTESİ İLE OYNAMAK HİÇ BİR ZAMAN ARTI GÜÇ VERMEZ. SADECE ZARAR
VERİR. SİSTEM OLARAK NOS TEK BAŞINA HİÇ BİR ZAMAN GÜÇ VERMEZ. GÜÇ
YAKITTAN GELİR. YAKITI SAĞLAYAMAZSANIZ NOS’ UN TEK BAŞINA YAPACAĞI HİÇ
BİR ŞEY YOKTUR. NOS İLAVE BİR YAKIT DEĞİLDİR. SADECE DAHA FAZLA YAKITIN
YAKILMASINA MÜSADE EDEN BİR GAZDIR. SİSTEMİN EN ÖNEMLİ UNSURU BUDUR.
NOS’ U VERDİĞİNİZDE İLAVE YAKIT ORADA YOKSA MOTORUNUZUN NORMAL ZAMANDA
KULLANDIĞI YAKITIN YANMA NİSPETİNİ HIZLANDIRMIŞ OLURSUNUZ. BU DURUM ÇOK
GEÇMEDEN PİSTONLARDA DETENASYON’ A (HARABİYET’ E) SEBEP OLUR. ONUN İÇİN
EN ÖNEMLİ HUSUS , NOS VE BENZİNİ AYNI ANDA ORANLI BİR ŞEKİLDE VERMENİZ
GEREKİR. 50 HP. ‘ LİK SİSTEMLERDE MOTORUN BENZİN EMMESİ YETERLİ
OLDUĞUNDAN İLAVE BENZİN SOLENOİD’ İNE GEREKSİNİMİ YOKTUR. FAKAT DAHA
ÜST ARTI GÜÇLERDE MUHAKKAK İLAVE BENZİN SOLENOİD’ İ KULLANILMALIDIR.
ZATEN RPM SİZİN HANGİ KİTİ NASIL KULLANACAĞINIZI VE NE KADAR ARTIŞ ELDE
EDECEĞİNİZİ SİZE BİLDİRMEKTEDİR.

MONTAJI NASIL VE NE KADAR SÜRE İÇERİSİNDE YAPILMAKTADIR?

50
HP. ‘ LİK KİTLER 2-3 SAAT 50 HP. ÜZERİNDEKİ KİTLER YAKLAŞIK 4-5 SAATTE
MONTE EDİLİRLER. MONTAJ İSTASYONLARI, ŞU ANDA İSTANBUL VE ANKARA OLARAK
HİZMET VERMEKTEDİRLER. KOLAY ANLAŞILABİLİR MONTAJ ŞEMASI İLE GÜN
İÇERİSİNDE KENDİNİZ BİLE TAKABİLİRSİNİZ. MONTAJI KOLAYDIR.

NOS DİĞER PERFORMANS ÜRÜNLERİNE KARŞI NE GİBİ AVANTAJLAR SAĞLAR?

MALİYET
AÇISINDAN NOS MÜŞTERİYE PARASI İLE SATIN ALABİLECEĞİ EN UCUZ BEYGİR
GÜCÜDÜR. EKSTRA BEYGİR GÜCÜ ELDE ETMEK İÇİN KARBURASYON, CHİP, PORTING,
ROLISHING, TURBO VE EGZOST SİSTEMLERİNE ORANLA MALİYETİ DÜŞÜK VE NORMAL
SÜRÜŞ NORMLARINI BOZMADAN VE MOTORA EKSTRA STRES YARATMADAN
KULLANACAĞINIZ GÜVENLİ BİR SİSTEMDİR.

NOS MOTORDA EKSTRA BİR AŞINMAYA SEBEBİYET VERİR Mİ?

ARTI
BEYGİR GÜCÜ SEÇİMİ ANAHTAR NOKTADIR. DOĞRU BİR UYGULAMA AŞINMAYA
SEBEBİYET VERMEZ. SİLİNDİRDE ORTAYA ÇIKAN ENERJİ ARTAR VE BUNLARI İDARE
EDECEK FARKLI BİRİMLER DE YÜKÜ KALDIRIR. EĞER YÜK ARTIŞLARI ONLARI
İDARE EDECEK BİRİMLERİN KAPASİTESİNİ GEÇERSE İLAVE AŞINIM MEYDANA
GELİR. NOS HER ZAMAN DEĞİL SADECE İSTENİLDİĞİNDE KULLANILMAK ÜZERE İMAL
EDİLDİĞİNDEN FEVKALADE AVANTAJLIDIR. İLERİ DERECEDE BEYGİR ARTIŞI İÇİN
DİZAYN EDİLEN KİTLERDE BUJİ VE ATEŞLEME ZAMANLARININ GECİKTİRİLMESİ
GİBİ İLAVE AYARLARLA SİSTEME ZARAR VERMEZ. DOĞAL OLARAK BENZİN OKTAN’
ININ DA ARTIRILMASI GEREKEBİLİR.

NİTRO KİMYASAL OLARAK NEDİR?

NITROUS
OXIDE 2 BİRİM NİTROJEN (AZOT) VE 1 BİRİM OKSİJEN’ DEN İBARETTİR.
(AĞIRLIK OLARAK %36’ SI OKSİJENDİR.) MOTOR ÇALIŞMA ISISINDA NİTRO
PARÇALANARAK OKSİJENİ SERBEST BIRAKIR. BU EKSTRA OKSİJEN DAHA FAZLA
YAKITIN YANMASINI TEMİN EDEREK İLAVE GÜÇ YARATIR. PARÇALANAN NİTRO
YANMA İŞLEMİNİN KONTROLÜNE YARDIMCI OLARAK ARTAN SİLİNDİR BASINCINA
KORUYUCU KALKAN VE NEMLENDİRİCİ ETKİ YAPARAK OLUŞAN ISIYI DÜŞÜREREK
HAREKETİ’ DE ETKİLER.

TÜP NE KADAR ZAMANDA BİTER?

BU
GENİŞ ÖLÇÜDE KİTİN YAPISINA VE JET MEMELERİNE BAĞLIDIR. ÖRNEĞİN, 10 LBS
KAPASİTELİ BİR TÜP 125 HP KİT İLE 7-10 KEZ 0-400 METRE KALKIŞI
YAPTIRIR. TABİİ BU SÜRENİN UZAMASI VEYA KISALMASI TÜP ÖMRÜNÜ UZATIP
KISALTIR.

EN İYİ KULLANMA ZAMANI NEDİR?

SADECE TAMAMEN
AÇIK KELEBEKLE (TAM GAZDA) KULLANILMALIDIR. NİTRO TÜM KELEBEK
AÇIKLIĞINDA 1500 DEVİR / DAKİKANIN ÜSTÜNDE DE MÜKEMMEL SONUÇ VERİR.

TURBO İLE UYGULANMASI YARAR SAĞLARMI?

TAMAMEN,
TURBO VE SUPERCHARGERLAR MOTOR İÇİNE HAVA BASARLARKEN SIKIŞTIRIRLAR VE
BU DA İÇ ISININ (HARARETİN) ARTMASINA NEDEN OLURLAR. İŞTE NOS BURADA
İŞE ÇOK YARAR. 20-30o ISI DÜŞÜŞÜ YAPARAK MOTORU VE İÇERİ GİREN HAVAYI
SOĞUTUR VE OKSİJENİ ARTIRIR. BU DA İLAVE BEYGİR GÜCÜ DEMEKTİR. BU TİP
TURBO VE SUPERCHARGERLİ ARAÇLAR İÇİN MÜKEMMEL BİR UYGULAMA OLUR.

NİTRO KATALİTİK KONVERTORE ZARAR VERİR Mİ?

HAYIR.
EGZOSTA MEVCUT OKSİJENİN ARTMASI, AKSİNE KONVERTORÜN ETKİNLİĞİNİ
ARTIRIR. BİR ÇOK ÜLKEDE EGZOST EMİSYON YASALARI TARAFINDAN KABUL EDİLİR.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://18-cadde.yetkin-forum.com
devilboy3229

devilboy3229


Ruh Hali : 8
Mesaj Sayısı : 77
Rep : 0
Nerden : İstanbul sultangazi

Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS Empty
MesajKonu: Geri: Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS   Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS Icon_minitimePerş. Şub. 04, 2010 10:32 am

su nos müthis bisey:D
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Tek Bir Tuşa Bedel 150 HP :NOS
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
-18Cadde :: Otomobil - Modifiye :: Modifiye Parçaları-
Buraya geçin: